Isadora Light Touch Concealer

Lagt inn av Silje In | 1 kommentarer»
I dag fikk jeg for første gang testet ut min nye concealer fra Isadora, Light Touch Concealer i farge nr. 80 Blond Beige. Dette er, i likhet med YSL Touche Éclat, en lysreflekterende concealer beregnet på området under øynene og som higlighter. Prisen er 115kr, og den finnes hos Vita, HM, Cubus, Esthetique Glassmagasinet m.m.
 Light Touch Concealer har en lett konsistens som er lett å jobbe med, og som er lett å blende ut. Pennen har en pensel på enden som man bruker under påføring, men selve blendingen er det best å gjøre med fingrene eller en liten pensel. For å få produkt i penselen, vrir man på den nedre delen av pennen - dette gjør at man har god kontroll over hvor mye produkt man bruker. Den creaser ikke dersom man setter den med pudder, og holdbarheten er bra.
 Med concealer                              Uten concealer
Jeg har (heldigvis) ingen voldsomme ringen under øynene, og på bildet har jeg i tillegg foundation over - så man ser ikke ringene spesielt godt. Men man kan tydelig se den lysreflekterene egenskapen i concealeren. Den dekker ringene godt, mye bedre enn f.eks YSL Touche Éclat, og den fungerer også godt som en highlighter på øyenbrynsbenet og kinnbenet.

Det er allikevel et par ting jeg må trekke poeng for:

1: Det finnes bare tre fargenyanser av denne concealeren, og alle er lyse. Ikke noe stort problem for "bleikinger" for meg, men dersom du har et mer eksotisk familietre kan du få problemer. 

2: Penseler er ganske stiv, noe som ikke er særlig gunstig når man jobber med den sarte huden nder øynene. Forhåpentligvis blir den mykere med tiden, men fram til da vil jeg være velig lett på hånden.

Karakter: 5/6 

1 kommentarer:

Unknown Says:

The Body Shop har også en slik som heter Lightening Touch og jeg er litt mørkere i huden enn de fleste, men kan fortsatt fint bruke den mørkeste av deres tre farger. De er såpass transparente at du bare lyser opp området så du fremdeles får fargen fra huden gjennom :)
Men jeg bruker alltid disse over foundation på grunn av de lysreflekterende partiklene, har blitt lært opp til at de skal brukes slik :)
Er helt avhengig av denne på morgenen for å se levende ut!

Legg inn en kommentar