Look med TBS Shimmer Cube nr 23

Lagt inn av Silje | 1 kommentarer»
 
Jeg måtte jo teste ut min nye, lille palett fra The Body Shop, og her er resultatet:

Her gjengis fargene best.

 En frisk og glitrende look perfekt for varme sommerkvelder på byens uterestauranter! (må være lov til å drømme...) Tror denne looken ville vært veldig fin til sommerens fargesprakende motebilde! Men det er nok lurt å tone ned lepper og kinn dersom man har mye farger på øye og klær
- det kan fort bli litt
vel mye.


Jeg har brukt den rosa skyggen på innerste del av lokket, den lilla på ytterste del og i globalen og under øyet, den burgunder som liner lang øvre vippekant og den hvite som highlighter ved øyenbrynsbenet. Etter tips fra JM har jeg først lagt på skyggene med en fuktig kost for å få kraftig farge, for så å avslutte med en runde med tørre koster for å "sette" skyggene slik at de holder leeeenge.

Skyggene kunne nok vært litt bedre pigmentert, for jeg må påføre ganske mange ganger for å få ønsket intensitet på skyggene. Jeg synes det er viktig at denne type skygger er godt pigmentert, hvis ikke kan det ende med å se ganske gråttut og alle fargene går liksom i ett. Pluss at du lett kan få "Blåveis"-looken hvis den ikke er intens nok :P Men skyggene er relativt lette å jobbe med, og holdbarheten er bra (med primer under, såklart).

Dette er helt klart en palett for festlige anledninger. Jeg synes alt shimmeret blir litt mye til hverdags, men som "krydder" i en hverdagslig makeup vil den også funke bra ;) Hadde jeg kunnet endre noe, ville det vært å minke shimmeret i hverfall én skygge, slik at den ble litt mer anvendelig - men det heter jo ikke Shimmer Cubes uten grunn...

Karakter: 4/6

☚ Hvis du synes dette innlegget var bra, vær så snill å trykk på denne knappen ❤

1 kommentarer:

Legg inn en kommentar