Clinique TTDO Cleansing Balm

Lagt inn av Silje In | 0 kommentarer»
Denne har stått bakerst i skapet mitt i ca 1 år nå. Jeg ble anbefalt denne som øyensminkefjerner av damen på Esthetique, men siden den ikke falt i smak til akkurat den jobben ble den stuet bort og glemt...til nå.

Jeg fant den igjen for en ukes tid siden, og fant ut at jeg skulle prøve den som sminkefjerner for ansiktet i stedet - og da fikk pipa plutselig en annen lyd! Den er fantastisk! Foundation, concealere og solprodukter forsvinner uten kamp, og huden kjennes skikkelig ren og myk. Huden kjennes ikke tørr ut i det hele tatt, noe som nesten alltid skjer med renseprodukter på min hud. Dessuten er den luktfri og mild - så den passer for de fleste hudtyper. Dersom du har fet/kombinert hud kan det være lurt å følge opp med et renseprodukt/toner som inneholder glykolsyre e.l. for å være på den sikre siden - for denne er oljebasert (noen kan få kviser av den, andre ikke).

Krukken er stor og balmen er i fast form, så man trenger ikke bekymre seg for søl og lekkasjer - kjempekjekt! Dessuten er åpningen STOR, så du lett kan få ut hvert minste grann av produktet :) Balmen kjennes ut som en lett voks når man tar den opp fra krukken, men den smelter til en kremet, myk konsistens så fort du begynner å massere den inn i huden. Du trenger ikke massere lenge hvis du ikke orker, for sminken forsvinner med en gang - så skyller du den vekk med lunkent vann. Det blir ingen spor igjen av oljen på huden din :)

Grunnen til at jeg ikke kan bruke denne på øynene er enkel: Den legger seg som en film på øyet slik at jeg ikke ser noe de neste 5-10 min. For all del, den gjør en super jobb med å fjerne sminken: Alt blir borte, selv vannfaste produkter, lett som bare det (uten det oljete laget som ligger igjen etter andre oljebaserte sminkefjernere). Så jeg bruker den her kun de gangene jeg har heavy-duty øyensminke, for til det er denne konge!

Jeg pleier å kjøre to runder med denne for å være sikker på at jeg har fått bort alt av sminke, men det er ikke sikkert det er nødvendig :P

Jeg husker ikke hvor mye jeg betalte for den på Esthetique, men den koster 242kr hos Strawberrynet.com. Den er med andre ord ikke den billigste sminkefjerneren/rensen der ute, men den er drøy i bruk og du får to produkter i en - sånn sett blir ikke prisen så ille ;)

Karakter: 5/6

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar