København del 1:

Lagt inn av Silje In , | 0 kommentarer»
 Båten var i land kl 9.30, og vi gikk en liten stund før vi fant ut hvor vi skulle spise frokost. I strøget ligger en liten og bortgjemt bakgate som kalles Pistolstrædet, og innerst i denne lille gaten ligger et helt fantastisk konditori (som jeg selvsagt har glemt navnet på). Dette er et konditori av det gamle slaget, og som desverre nesten ikke er å finne i Oslo eller Norge generellt. Her spiste vi en nydelig frokost i stille omgivelser, og en bedre start på dagen kunne vi ikke fått! :)

 Sambo var sulten som en ulv, og bestilte seg derfor et enormt smørrebrød med chilensk "ciabatta", kylling, bacon og karrimajones. Jeg var ikke like sulten, og nøyde meg derfor med scones og grønn te. Scones'ene er de beste jeg har noensinne har smakt, de var ferske, varme og fløyelsmyke inni - og ble akkopagnert (skrives det sånn?) av tradisjonell Lemon Curd, krem og mitt egne lille glass med bringebærsyltetøy. Nyyydelig!
 I utstillingsvinduet sto disse flotte kreasjonene. kake og cupcakes inspirert av disney's siste film To på Flukt. Både portrettet på kaken og det store maleriet er håndmalt! De hadde også liknende malerier av Toy Story og Biler-plakatene :)

Vi var også innom den nye, store Lego-butikken, hvor de selvsagt hadde mange imponerende kreasjoner :) Dette bildet er laget av legoklosser, det samme var en diger drage som kveilet seg rundt om i butikken.

Naturligvis ble det litt shopping også, de bildene kommer i neste innlegg ;)

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar