Sigma - Make me Classy omtale del 2

Lagt inn av Silje In | 0 kommentarer»

E30: Dette er en pencil brush for presis påføring i globalen, vippekanten og andre små områder. Den har naturlig bust, og skal fungere bra til å smudge linere o.l. Busten på denne kosten er kortere og litt stivere, og tuppen er avrundet for å få et mykt resultet. Jeg har prøvd den flere ganger nå, og jeg synes den er veldig god når jeg skal bruke mange forskjellige farger på øyelokket da denne påfører skyggen mer presist enn E55. Den gjør en god jobb med å blende fargene over i hverandre uten at fargene blandes og blir stygge, den er forøvrig god til bruk ved vippekantene og globalen også. Smudging har jeg bare prøvd en gang foreløpig, uten de store resultatene :P Jeg brukte 24/7 Glide On Eye Pencil fra UD, men fikk ikke til å smudge den ut noe særlig, ikke at det nødvendigvis er kosten sin skyld – jeg er tross alt ny i gamet, og vet ikke helt hvordan alt dette gjøres enda ;) Et lite minus for at skyggen drysser litt under påføring.

Karakter: 4/6

 
E65: Denne koster er en flat, tynn kost med skrå tupp, som skal være perfekt til påføring av liquid eller gel-liner og for opptegning av øyebryn. Busten er syntetisk. Jeg har bare prøvd den på  øybrynene, og der gjør den en strålende jobb. Jeg liker at man ikke får sterke, kraftige streker og at resultatet blir mye mykere enn men brow-liner :) Jeg er ganske sikker på at denne er god til linere også, for det er lett å få en presis påføring med denne kosten.

Karakter: 6/6

 
E05: Dette er en tynn, rund kost med spiss tupp ment for påføring av eye linere o.l. Jeg har ikke prøvd den til det enda, av den enkle grunn at jeg ikke har en gel liner, eller liquid liner uten medfølgende verktøy :P Men jeg har brukt den til concealer, og den er fin til påføring på små områder (bittesmå kviser o.l). Med denne får du ingen duse kanter, de blir skarpe (nødvendig mtp liner) – så derfor må du duse ut kantene når den brukes til concealer. ;) For meg har denne kosten et ganske snevert bruksområde (foreløpig i alle fall), iom at E65 også kan legge liner...

Karakter: 3/6

F70: Dette er en flat concealer kost med syntetisk bust. Den er fin dersom du trenger en bedre dekkevne enn E40 kan tilby. Jeg har bare brukt denne til concealer en gang, fordi jeg synes resultatet blir for kompakt og at kantene blir for skarpe. Jeg foretrekker å bruke E40, siden den gir et mykere og mer airbrushed resultat, men dette er sikkert smak og behag ;) Denne kosten kan også brukes til kremskyger o.l, og jeg synes den er litt lettere å jobbe med enn E60 fordi den er litt mindre.

Karakter: 4/6

F40: Dette er en skrå kontur kost, som jeg bare har prøvd en gang. Jeg har ingen planer om å bruke konturering (heter det egentlig det?) i den nærmeste fremtid. Og siden F30 fyller alle mine behov hva bronzer angår, så er det ikke stort behov for denne kosten :( Men den er nok kjekk å ha til presisjonsjobber, hvor resultatet F30 gir bli for diffust. Den ene gangen jeg prøvde denne kosten ga den et fint resultat uten skarpe kanter, så det er ikke Noe galt med kosten.

Karakter: 4/6

F30: Dette er en stor pudderkost, skikkelig STOR! Den har naturlig bust og en avrundet tupp. Denne er nok blant mine topp 3 favoritter :) Jeg bruker den både til pudder og bronzer, og den gir et flott resultat uansett! Bronzeren blir duset fint ut, og for første gang får jeg skjønner jeg hva man mener med ”et solkysset resultat” :) Jeg var redd for at er så stor kost skulle plukke opp for mye pudder eller bronzer, men det gjør den altså ikke. Siden koster en så stor er dette naturligvis ikke er presisjonsredskap, så jeg tror legging av kontur o.l. ikke fungerer så godt med denne :P

Karakter: 6/6

F60: Dette er en flat foundation kost med avrundet tupp som skal være fin til flytende og kremete produkter. Den har syntetisk bust. Jeg liker den dessverre ikke. Jeg klarer aldri å få et pent resultat med denne kosten, den får foundationen til å stripe seg og fremhever tørre partier. Det eneste jeg kan tenke meg å bruke denne kosten til er primer :P

Karakter: 1/6
 

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar