Hvorfor kjøpe de dyre reisestørrelsene til MAC...?

Jeg skjønner ikke poenget med å kjøpe disse reisestørrelsene til MAC. Ja, det er fint at man har muligheten, men de er dyre og rett og slett litt for store... Det er ikke ofte man trenger 30ml med Fix+ på en reise, eller 30ml sminkefjerner. Da vil jeg heller anbefale dere å kjøpe en liten sprayflaske fra Åhléns for en svært billig penge, som du kan fylle om og om igjen. Det er MYE billigere og veldig plassbesparende! Denne rommer 18ml og koster 30kr. Dessuten har jeg små flasker til sminkefjerner, toner, ansiktsvask o.l. Og fuktighetskrem putter jeg i en liten krukke. Jeg tør ikke tenke på hvor mye plass det ville tatt dersom jeg skulle tatt med de orginale embalasjene på tur, tror sannelig jeg måtte ha en egen koffert til dem...

Jeg bruker faktisk disse små beholderne hjemme også, for å spare plass på badet! Det er ingen tvil om at Decleors flasker med toner o.l. er store og klumpete, Jeg vil ikke la disse ta opp all plassen i skapet mitt på badet :P

Hva er ditt beste reisetips?

6 kommentarer:

Unknown Says:

Tror eg aldri har betalt penger for produkter i reisestørrelse... ikke som eg kan huske ihvertfall. Er enig med deg at det er bedre å kjøpe tomme flasker osv for å ta produktene over i :)

Jade Says:

Kjempelurt. Jeg har også kjøpt sprayflasker som jeg bl.a. har ansiktsrensevannet mitt på, og Antibac (ikke til reise, bare at det er mer praktisk). + myke flasker til shampo, sepe, kremer osv. Eneste jeg har kjøpt reisestørrelse er tannkrem og hårspray. Jeg kjenner at jeg må passe på meg selv litt når det gjelder å kjøpe dyre reisestørrelser, for jeg har en ufrivillig kjærlighet for miniatyrer :D Derav også reisestørrelser.

Unknown Says:

Her er jeg kjempeenig med deg!

Silje Says:

Ja, tannkrem og hårspray har faktisk jeg også kjøpt i reisestørrelser, men de er heldivis ikke spesielt dyre! :) Jeg skjønner godt at du liker miniatyrer, de er jo så nusselige! Jeg husker jeg tok vare på en miniatyrbox med Cola som jeg fikk på min første flyreise, bare fordi den var så søt :P Så det er lett å have i fella :P

Linn Says:

Jeg kjøpte faktisk MAC Fix+ i reisestørelse, men det var kun fordi jeg ikke ville bruke masse penger på et stort produkt om det skulle vise seg at jeg ikke kunne bruke det :p Huden min er litt merkelig, den hater meg ganske fort når jeg prøver nye produkter..

Silje Says:

Linn: Ja, når man skal teste produkter kan reisestørrelser være en fordel :) Huden min er også skikkelig kjip dersom jeg prøver produkter den ikke like, og sier ganske klart i fra hva den synes :P Aner ikke hvor mange fullsize produkter jeg har liggende som bare er testet en kort stund, før huden protesterte... Mange hundrelapper rett i søpla der ja.

Legg inn en kommentar