Beauty on a Budget: elf - Duo Eyeshadow Creme

Wild Berry og Butter Pecan



 Vi starter med fargen Butter Pecan, som inneholder en nydelig ferskenfarget og en flott brun/bronsefarge skygge. Den ferskenfargede skyggen er passe pigmert og er lett å jobbe med, det samme gjelder den brune skyggen. Disse skyggene gir øyet er "duggfriskt" preg, noe som er veldig fint om sommeren - desverre blir det litt for "duggfriskt"... Hvis du påfører skyggene på et bart øyelokk, uten primer e.l. nekter skyggen plent å tørke (i alle fall på meg som tidvis har fet hud der), selv etter et par timer er skyggen like klissete som da den ble påført og den striper seg etter bare noen få minutter.

Så går vi over på fargen Wild Berry; Den lyse skyggen er nydelig sølvfarget med et lilla skjær, og den mørke fargen har en mørk plommefarge. Desverre er den mørke skyggen alt for lite pigmentert, og selv etter tre påføringer er det så vidt man skimter litt farge ytterst ved øyelokket. Det samme gjelder for den lyse skyggen, selv om den er nydelig, skal det veldig mye til før du får et tydelig resultat. Når det er sagt vil jeg også legge til at den lyse fargen sikkert ville gjort seg fint som highlighter :) Desverre har også disse skyggene det "duggfriske" problemet...

MEN; Det skal sies at problemet blir mindre dersom man bruker primer, og dersom man legger et tynt, tynt lag med transparent fikseringspudder e.l. på så holder den seg ganske godt. Allikevel blir dette litt mye jobb for å få et bra resultat, kremskygger skal jo være lettvint :P Jeg kommer nok til å bruke Butter Pecan en del, fordi fargene er så nydelige - men Wild Berry ble et bomkjøp for meg :(

BoaB-Karakter:

-Butter Pecan; 3/6 (pluss for fine farger)

-Wild Berry; 1/6 (Trekk for dårlig pigmentering)

Hva er dine erfaringer med disse?

2 kommentarer:

Joni Says:

Heihei!
Jeg er helt enig med omtalen din, jeg har jo selv fått prøvd ut butter pecan siden jeg vant den i konkurransen din! MEN, jeg har prøvd meg litt frem med den, og har funnet ut at den er helt super om man klapper på litt pudderøyenskygge (jeg har bare brukt pudderøyenskygger i ca samme nyanse som fargene på kremskyggen, men det er mulig det fungerer med andre farger også, det aner jeg ikke) etter man har lagt på kremskyggen, så tørker den (ikke så rart det kanskje), og da sitter øyenskyggen supergodt og varer hele kvelden! :) I allefall på mine øyenlokk, da. Jeg har ikke primer, så jeg har ikke prøvd å bruke det under kremskyggen, men om man gjør det så fungerer det sikkert enda bedre :)
Tenkte bare å nevne det, i tilfelle det skulle være av interesse :)

Silje Says:

Det er alltid interessnt med tilbakemelding og erfaringer fra andre :)

Jeg har også begynt å legge pudderskygge i samme farge oppå, og synes resultatet blir veldig bra :) Jeg har heller ikke prøvd med andre farger...

Legg inn en kommentar