REN - Glycolactic Skin Renewal Peel Mask

Lagt inn av Silje In | 0 kommentarer»
Jeg prøvde denne i går kveld, og jeg var spent på hva en maske kun laget av naturlige ingredisender kunne gøre for huden min. Det første jeg la merke til var at den luktet veldig godt, en blanding av sitrus og honning :) Maksen var tykk i konsistens, men lett å legge allikevel. Den tørker ikke ut mens du har den på, og den skal vaskes av med en myk klut etter 10 minutter. Det står at man kan oppleve en mild prikking i huden, men det skjedde ikke hos meg.
Uansett; da jeg vasket av meg masken la jeg merke til at huden i kinnene mine var litt rød, hadde litt svie og var veldig stram. Huden min er ganske sensitiv i disse områdene, og den pleier å reagere slik når det er produkter som er for sterke... Nå må jeg innrømme at jeg lot den sitte på litt lenger enn anbefalt fordi den luktet så godt :P Jeg skalprøve den en gang til og holde meg til bruksanvisningen for å se om jeg tåler den da, men at dette er potente saker er det ingen tvil om!
Den mer robuste huden i panna og på haken tålte behandlingen godt, og huden ble myk og god. Man kan kjenne at den fjerner døde hudceller på en effektiv måte :) Den er nok mer effektiv enn Dermalogica sin, men så er den mye sterkere også.

Konklusjonen er at denne virker! Den er effektiv til å fjerne døde hudceller, men er for sterk for sensitiv hud. Jeg tror jeg kommer til å kombinere denne med masken fra Dermalogica på de mer sensitive områdene. Anbefales den? Ja, så lenge huden din ikke er sensitiv.

Karakter: 5/6

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar