Ny dag, ny forlovelsesring!

Lagt inn av Silje In , | 2 kommentarer»
Da har jeg og sambo vært og bestilt oss ringer, og denne gangen er vi helt sikre på at de passer oss ;) Jeg bestemte meg for en Allianse-ring, og selv om budsjettet vårt kunne tillate meg å ta den med 3 stener (0,5ct) bestemte jeg meg for å bare ta en sten. Grunnen er rett og slett symbolikk; den første stenen representerer forlovelsen, og så skal vi sette inn to stener til rett før bryllupet. Den ene av disse skal reprsentere selve giftemålet og den andre er for Junior :) Jeg valgte en modell med litt runde kanter fordi den er mer behagelig å ha på :)

Etter hvert vil jeg nok bygge på med flere stener (en til dersom vi får et barn til, jubiléer osv.) Dessuten er det praktisk for sambo som alltid kan gi meg det i jule- og bursdagsgaver. Dessuten får man både ørepynt og halskjede i samme serie, som man også kan bygge på ;) Så da har han nok gaveideer til mange år framover :P

Sambo kjøpte en helt "vanlig", litt avrundet ring uten noen form for dekorasjon eller "bling". Ringen hans er naturlig nok litt tykkere enn min, for at proposjonene skal bli riktige. Det skal bli spennende og se hvordan han takler å gå med den, han som aldri har brukt et smykke i hele sitt liv :P Ringene ble kjøpt hos Gullfunn.

Dessuten må jeg fortelle om en episode som hendte på Oslo City rett etterpå; Sambo hadde dratt på jobb, og jeg gikk for å bytte en bukse junior hadde fått i bursdagsgave. Mens jeg vandrer rundt i mine egne tanker kommer det plutselig en gammel mann bort til meg. Han var sikkert 75-80 år gammel, og sannsynligvis fra midtøsten et sted.
Helt uten videre spør han meg "kan jeg hjelpe deg?", og jeg svarer litt forvirra "hæ? med hva da?".
"Hva som helst. En kaffe eller en gåtur kanskje."
- "uhm, nei takk. Jeg har det desverre ganske travelt" svarer jeg.
"Men jeg liker deg" sier mannen, før han plutselig spør "Vil du gifte deg med meg?".
"Nei, beklager. Jeg har allerede funnet mannen i mitt liv, og vi skal gifte oss. Du er nok litt for sent ute."
"Det var synd" sa mannen før han ruslet videre.

Mannen var så søt at jeg ikke kunne annet enn å bli sjarmert :) Han var nok en smule forvirret, men han gjorde dagen min veldig spesiell - det er tross alt ikke hver dag man får et frieri slengt etter seg på gaten ;)

2 kommentarer:

Unknown Says:

Gratulerer med ringene! :D
Og så koselig med et ekstra frieri samme dagen !

Silje Says:

Tusen takk! :)
Ja, det var litt pussig at det skulle skje akkurat samme dag som vi kjøpte forlovelsesringene våre :P

Legg inn en kommentar