Dermalogica Gentle Cream Exfoliant

Lagt inn av Silje In | 2 kommentarer»




Denne har nå blitt grundig testet noen ganger, og flere skal det også bli. Dette er en av de beste ansiktsmaskene jeg har testet, og jeg skjønner godt hvorfor makeupartist Lisa Eldridge har denne som en favoritt! Den er ikke særlig kremete, jeg vil heller si at den er leireaktig. Med en litt spesiell lukt, dog ikke alt for avskrekkende ;) Jeg tror dette er en av de mildeste maskene jeg har prøvd, og det er ment som et komplement - dessuten gjør det at du kan bruke denne mye oftere enn enkelte andre masker, siden den ikke tørker ut huden. :)

Prosedyren er ganske standard: smør på et tynt lag, vent i 15-20 min. og skyll av med lunkent vann. Men resultatet er ikke standard - i alle fall ikke for meg! Jeg har en tendens til å bli veldig tørr etter et par forsøk, og det kennes som om huden har krympet tre størrelser, før den etter et par dager blir tørr og flasser. :-/ Slik er det altså ikke med denne - huden holder seg myk og fin etter behandling og den ferner tørre områder i stedet for å forårsake dem. Yey! :D Denne blir et fast innslag i skønnhetsrutinene mine, i den grad jeg klarer å opprettholde rutiner... ;P

Karakter: 6/6

2 kommentarer:

Janne O Says:

Love it! Har mange av Dermalogica sine produkter, og jeg kan ikke leve uten dem :o)

Silje Says:

Det skjønner jeg godt! Flere av mine venninner er Dermalogica-entusiaster, og nå vet jeg hvorfor. :)

Legg inn en kommentar