Beauty on a Budget: elf - elements Palett

Dette er min egenkomponerte palett fra elf. Jeg liker selve etuiet, det er så enkelt og stilig. Et stort pluss for det enorme speilet - dette går det faktisk an å bruke! Jeg hater de puslete små speilene som fines i andre paletter, man ser jo ingenting i dem!

Uansett: I min palett har jeg to øyenskygger, en blush og en lipgloss. Fargene på alle produktene er akkurat slik jeg trodde - og sammen blir de til en hverdagslook jeg liker veldig godt.

- Øyenskyggene er faste og fine, lette å påføre og lette å blende. Den brune er litt dårlig pigmentert, men når man bruker den sammen med en primer blir den bra :) Begge skyggene har shimmer i seg, og de har lett for å drysse - så det er lurt å holde et papir e.l. under øyen under påføring, slik at man slipper å ha glitter i hele fjeset :P Holdbarheten uten primer er middels, etter 4-5 timer har fargene fadet en del og stripet seg bittelitt. Men med primer holder de seg fine hele dagen uten fading eller striper :)

- Blushen er kjempefin! Det gir fine roser i kinnene, og er lett å jobbe med. Holdbarheten er middels her også (på bar hud), om ettermiddagen er det bare et svakt hint igjen. Igjen blir resultatet mye bedre med primer, foundation osv. Da holder den helt til kvelden.

- Så gjenstår bare lipglossen, og den er noe skikkelig dritt! :P Den har en nydelig farge og en god konsistens, men holdbarheten er håpløs - en slurk av et glass og den forsvinner! :-/ Dessuten er den medfølgende penselen ubrukelig, derfor bruker jeg fingrene - og pga en litt dårlig magnet har pan'en en lei tendens til å løsne fra etuiet når jeg skal bruke glossen :(

Konklusjon: Denne paletten er best uten gloss! Velg heller en ekstra øyenskygge, så kan du ha en brukbar gloss ved siden av i stedet ;) Total pris for paletten er 7.5 pund. Jeg synes det er en helt grei pris ifht. kvaliteten, men man får best resultat ved bruk av primere i tillegg :)

BoaB-karakter: 3/6 (4/6 uten lipglossen)

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar