Chanel Vitalumiére Aqua

Lagt inn av Silje In | 5 kommentarer»
Dette er den dyreste foundationen jeg noensinne har kjøpt, så du kan trygt si at jeg hadde høye forhåpninger til den. Og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke ble skuffa :D

Jeg må innrømme at jeg synes selve innpakningen ser skikkelig billig og kjip ut. Selv Clinique har sine foundationer i fancye glassflasker - mens denne, som er mye dyrere er laget i plastikk i en kjedelig farge uten noen form for "bling" :( Jaja, så over til det positive:

For det første er konsistensen veldig lett og behagelig, og den lukter skikkelig friskt. Jeg synes lukten minner meg om en lett og god fuktighetskrem, en ganske ren lukt. Det lille hullet i flasken gjør det enkelt å få ut passe mengde, dermed unngår du å sløse bort de dyrebare dråpene :) Den legger seg pent på huden min; bedre enn Superbalaced fra Clinique - det trodde jeg faktisk ikke var mulig! Man får en frisk look, men allikevel matter den ned de blanke partiene uten at det er for tydelig. Det beste er holdbarheten; Den er mye bedre enn Superbalanced - og det var nettopp derfor jeg var på utkikk etter en ny. Med fikseringsspray tror jeg denne kan holde seg fin fra tidlig morgen til sent på kveld :) Dekkevnen er i utgangspunktet lett, men kan bygges opp der det trengs. Jeg bruker ikke foundation for å kamuflere urenheter osv, bare for å jevne ut hudtonen - kamuflasje tar concealeren seg av ;)

Jeg har helt klart fått en ny favoritt! Selv om den koster rundt 400kr er den verdt hver eneste krone (for meg i alle fall), og jeg er ganske sikker på at dette er foundationen jeg kommer til å bruke i bryllupet mitt! Og det sier litt! ;)

Karakter: 5/6 (trekk for innpakning og litt for pris)

5 kommentarer:

Anna Margrethe Says:

Kanskje ok å nevne noe om dekkevnen? :)

Silje Says:

Sånn! Da er det lagt til :) (rett før konklusjonen)

Anonym Says:

Flott omtale :) Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. :) Kan være viktig å nevne at en av grunnene til at den har plastflaske er fordi en må riste flasken godt før hver gang en bruker den, på grunn av at den er så tyntflytende og inneholder vann. ;)

Silje Says:

Ja det er sant, jeg skjønner at det er mer praktisk sånn sett, allikevel føler jeg at de kunne gjort litt mer ut av den... Pudderboksen er i plastisk den også, men den er MYE finere :P (I'm a sucker for fin innpakning) hehe.

...men nå er ikke innpakningen det viktigste heller :P

SivLene Says:

Åh, har så lyst til å prøve denne!

Legg inn en kommentar