Hjelp Japan

Lagt inn av Silje In | 2 kommentarer»
Nå er jeg langt i fra den største bloggeren, og har nok ikke en like stor påvirkningskraft som dem - men det er da en del folk innom her hver dag, derfor akter jeg å bruke den lille påvirkningskraften jeg har på en god sak.

Mens avisoverskriftene for tiden stort sett handler om disse atomreaktorene som holder på å gå til helvete (unnskyld språket, men en så alvorlig sak fortjener slike kraftuttrykk), er det allikevel bare en liten del av katastrofen som har rammet Japan den siste uken. Som mange andre bloggere ønsker jeg å vende oppmerksomheten tilbake til alle de menneskene som har fått sine liv lagt i grus. Hele byer er borte, mange har mistet alt de eier her i livet; jobb, hjem, familie og venner.

Det er så lite som skal til for å gjøre hverdagen til disse menneskene bedre, og hvis vi alle bidrar med litt vil det til sammen bli gjøre en stor forskjell. Hvis hver nordmann ga 20 kr ville det til sammen bli nesten 100 000 000kr! Så selv om du har dårlig råd er det ikke så mye som skal til... ;)

Selvsagt skal jeg følge mitt eget eksempel, det skulle da jammen meg bare mangle! :)
Jeg håper du også vil bidra.

HER finner dere hjemmesiden til Røde Kors, hvor du kan gi din støtte.

2 kommentarer:

Amens somnium Says:

Ikke for å være teit eller noe, men Japanerne har selv sakt at de ikke vil ha hjel fra noen.. Så jeg vet ikke om det det så mye vits å sende penger når de ikke tar de i mot...

Silje Says:

Nå blir ikke pengene gitt direkte til japanske myndigheter. Røde Kors bruker pengene på mat, drikke, klær osv. De har over hundre redningsteam som jobber på spreng i Japan for øyeblikket, og de tar imot alle hjelp med takk :)

Legg inn en kommentar